SuKon jäsenille: Tilannetiedote vuosikokouksen aikataulusta

19.4. jäsenkirjeessä oli väliaikatietoa siitä, että Oikeusministeriössä on valmisteilla uusi väliaikainen laki, jolla helpotetaan muun muassa yhdistysten kokousten pitämistä poikkeusoloissa.

23.4. jäsenille toimitetussa tilannetiedotteessa mainitaan muun muassa, että SuKosta on oltu yhteydessä 22.4.2020 Oikeusministeriön lainsäädäntöneuvokseen, jonka mukaan väliaikainen laki on astumassa voimaan hyvin pian. Laki on toisessa käsittelyssä kiireellisenä perjantaina 24.4., minkä jälkeen se lähtee presidentille.

Jos kokous kutsutaan koolle ja pidetään väliaikaisen lain puitteissa, lain ollessa voimassa, se saadaan pidettyä toukokuussa ja yhdistys voi tarjota jäsenille vaihtoehdoksi osallistua kokoukseen etänä tai valtuutusta hyödyntäen ja yhdistys voi käyttää sitovaa ilmoittautumista. Realistinen arvio on, että kokous voisi toteutua jo toukokuun puolivälin paikkeilla.

Lämmin kiitos jäsenkunnalle kärsivällisyydestä ja ymmärryksestä tässä poikkeustilanteessa!

Aurinkoisin terveisin,

Suomen Kotikouluyhdistys ry:n hallitus