Jäseneksi

Suomen Kotikouluyhdistys ry:n varsinaiseksi tai kannattavaksi jäseneksi haetaan lomakkeella, joka löytyy ohjeineen sivun lopussa olevasta linkistä PDF-tiedostona.

Hallitus käsittelee saapuneen hakemuksen seuraavassa kokouksessaan ja tiedottaa päätöksestä sähköpostitse hakemuksessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Hyväksymisen jälkeen uudelle jäsenelle lähetetään hyväksymiskirje sekä ohjeet jäsenmaksua ja muita käytännön asioita varten.

[See here for membership information in English.]

Yhdistyksen sääntöjen mukaiset jäsenkriteerit

Varsinainen jäsen

Varsinaisia jäseniä voivat olla esiopetusta suorittavan tai koulun kirjoilta poissaolevan lapsen vanhemmat ja muut huoltajat, oppivelvollisuuden suorittaneet entiset kotikoululaiset sekä henkilöt, jotka ovat osoittaneet erityistä kiinnostusta kotikouluun. Varsinaiset jäsenet hyväksyy hakemuksesta yhdistyksen hallitus.

Jäsenmaksukategoriat ja jäsenmaksu vuonna 2023 varsinaisia jäseniä koskien ovat:
  • Korotettu jäsenmaksu 30€
  • Normaali jäsenmaksu 20€
  • Alennettu jäsenmaksu 10€
  • Jäsenmaksukategorialla voi valita halutun tuen määrän yhdistykselle, ei muuta vaikutusta.

Yhdistyksen jäsenpostitus tapahtuu ensisijaisesti sähköpostitse.

Kannattava jäsen

Yhdistyksen kannattavaksi jäseneksi voidaan hyväksyä henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö, joka haluaa tukea yhdistyksen tarkoitusta ja toimintaa. Kannattavat jäsenet hyväksyy hakemuksesta yhdistyksen hallitus. Kannattavaksi jäseneksi voi liittyä maksamalla vähintään sen summan, minkä vuosikokous kerrallaan määrää.

Jäsenhakemus

Voit hakea yhdistyksen jäsenyyttä alla olevalla lomakkeella, jonka voi täyttää joko käsin tai sähköisesti. Molemmissa tapauksissa hakemus pyydetään lähettämään yhdistykselle ensisijaisesti sähköpostiliitteenä. Yhteystiedot löytyvät lomakkeesta.

Jäsenhakemuslomake (PDF)

• Jos haluat täyttää lomakkeen käsin, avaa lomakelinkki ja tulosta PDF-tiedosto täyttämistä varten.
  • Jos haluat täyttää lomakkeen sähköisesti, avaa lomakelinkki, täytä lomakekentät ja tallenna tiedosto sen jälkeen laitteellesi lähettämistä varten. Tallennettaessa tiedosto kannattaa nimetä uudelleen omalla etu- ja sukunimellä.

Mikäli lomakkeen käyttö tuottaa hankaluuksia, yhdistykselle voi lähettää sähköpostitse vapaamuotoisen jäsenhakemuksen.