Alueellinen toiminta

Yhdistys kannustaa jäseniään alueelliseen toimintaan ja tukee sitä toiminnallisesti mahdollisuuksiensa mukaan. Tällä sivulla julkaistaan muun muassa alueelliseen toimintaan liittyviä tiedotuksia.

Pääkaupunkiseudun alueellinen toiminta

Suomen Kotikouluyhdistyksen pääkaupunkiseudun vertaisryhmä käynnisti loppukesästä 2018 avoimen toimintansa, joka pitää sisällään mm. kotikoululaisten ryhmätoimintaa (vertaistuki ja sosiaaliset taidot) kahden eri teeman ympärillä, joista toinen painottuu liikuntaan ja ryhmätoimintaan, toinen museokäynteihin ja työpajoihin.

Pääkaupunkiseudun alueellista toimintaa suunnittelevat ja organisoivat yhdistyksestä Taina Huhtamo (pj), Ilona Salminen ja Gunta Paavola.

SYKSY 2019

Syyskuun tapaaminen pidetään perjantaina 6.9.2019 klo 13:30 alkaen Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa. Lasten ja perheiden yksityisyyden vuoksi tarkempi paikka ilmoitetaan vain osallistujille.

Kasvitieteellisessä puutarhassa on monenlaista kiinnostavaa eri aisteille. Ulkopuutarha ja kasvihuoneet tarjoavat kävijälle elämyksiä, tietoa ja hyötyliikuntaa. 6.9. kohteeseen on VAPAA PÄÄSY.

Tapaaminen on osa Suomen Kotikouluyhdistys ry:n vertaistoimintaa. Kohderyhmänä on kotikoululaiset ja kotiesikoululaiset perheineen (isovanhemmat, sisarukset jne.). Alakouluikäiset voivat osallistua oman aikuisen kanssa ja yläkoululaiset oman vanhemman vastuulla.

TIEDUSTELUT JA ILMOITTAUTUMISET ensisijaisesti tapaamisen yhteyshenkilönä toimivalle Gunta Paavolalle yksityisviestillä Facebookissa.

(Mikäli et ole Facebookissa, voit vaihtoehtoisesti ilmoittautua torstaihin 5.9. klo 18 mennessä sähköpostitse: toimisto(at)suomenkotikouluyhdistys.fi. Ilmoita viestissä nimesi, puhelinnumerosi ja montako aikuista ja lasta tapaamiseen olisi tulossa. Välitämme tiedot torstai-iltana tapaamisen yhteyshenkilölle yhteydenottoa varten.)

Tervetuloa mukaan!

Suomen Kotikouluyhdistys ry

Menneet pk-seudun tapaamiset/syksy 2019
  • Syksyn ensimmäinen kotikoululaisten tapaaminen oli lauantaina 24.8. Helsingissä kulttuurisen ulkoilmakohteen tapahtumassa Seurasaaressa. Kotikoululaisten treffit vietettiin mukavan ja opettavaisen ohjelman parissa.