Info ja yhteystiedot

Suomen Kotikouluyhdistys ry – SuKo

on uskonnollisesti, poliittisesti ja ideologisesti sitoutumaton yhdistys. Yhdistys on perustettu maaliskuussa 2018 ja rekisteröity PRH:ssa 5.4.2018.

Kotipaikka: Helsinki, toimialue koko Suomi.

Sähköposti: toimisto(at)suomenkotikouluyhdistys.fi

Postiosoite: Puolaharju 44, 00930 Helsinki

• Puheenjohtaja: Taina Huhtamo
  • Varapuheenjohtaja: Joanna Hartman
  • Sihteeri-rahastonhoitaja: Maaret Salminen
  • Varajäsenet: Juha Rajakenttä

Hallitus kokoontuu noin kerran kuussa.

Yhteydenotot, neuvonta, vertaisryhmät

Yhdistyksen nettisivuilta löytyy monipuolisesti kotikouluaiheista tietoa, opastusta, materiaaleja ja kirjoituksia, jotka ovat julkisesti saatavilla.

Suomen Kotikouluyhdistys ry antaa yksityiskohtaisempaa tietoa ja neuvontaa vain yhdistyksen jäsenille, joiden jäsenyys on voimassa.

Yhdistyksellä on myös kaksi suljettua keskusteluryhmää kotiesikoululaisen/kotikoululaisen huoltajille tai kotiopetusta harkitseville. Ryhmiin pääsy ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä mutta muun muassa yhdistyksen tarkoituksen ja toiminnan periaatteiden kunnioittamista. Ryhmiin liittymisen yhteydessä vastataan pakollisiin varmistuskysymyksiin. Ryhmät löytyvät Facebookista alla mainituilla nimillä:

• Kotiesikoulu – Suomen Kotikouluyhdistys ry SuKo
  • Kotikoulu – Suomen Kotikouluyhdistys ry SuKo
Työryhmät ja toimikunnat

Yhdistys muodostaa työryhmiä ja toimikuntia edistämään kotikouluun ja kotioppimiseen liittyviä käytäntöjä ja tietämystä sekä tukemaan kotikouluperheitä. Kaudella 2019 jatkavat jo perustetut työryhmät: Pääkaupunkiseudun alueellisen toiminnan työryhmä, Oppimistyöryhmä ja Selvitystyöryhmä. Varsinais-Suomen, Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueellisen toiminnan työryhmät käynnistetään tarpeen ja kiinnostuksen mukaan.