Info ja yhteystiedot

Suomen Kotikouluyhdistys ry – SuKo

on uskonnollisesti, poliittisesti ja ideologisesti sitoutumaton yhdistys. Yhdistys on perustettu maaliskuussa 2018 ja rekisteröity PRH:ssa 5.4.2018.

Kotipaikka: Helsinki, toimialue koko Suomi.

Sähköposti: toimisto(at)suomenkotikouluyhdistys.fi

[Go here for more information in English.]

Hallitus/toimikausi 2024
  • Puheenjohtaja: Jaana Meronen
  • Marjukka Saarnisto, varapuheenjohtaja
  • Maija Leisso, sihteeri
  • Katja Löytynoja, jäsenrekisterin ylläpito
  • Kristiina Laulumaa
  • Uliana Feldserov
  • Gunta Paavola

Varajäsenet:

• Johanna Salminen, rahastonhoitaja
  • Maïa Chaumontet

Muut aktiivit:

• SanomaPRO-vastaava: Hanna Mäenpää
Yhteydenotot, neuvonta, vertaisryhmät

Yhdistyksen nettisivuilta löytyy monipuolisesti kotikouluaiheista tietoa, opastusta, materiaaleja ja kirjoituksia, jotka ovat julkisesti saatavilla.

Suomen Kotikouluyhdistys ry antaa yksityiskohtaisempaa tietoa ja neuvontaa tarvittaessa.

Yhdistyksellä on myös kaksi suljettua keskusteluryhmää kotiesikoululaisen/kotikoululaisen huoltajille tai kotiopetusta harkitseville. Ryhmiin pääsy ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä. Ryhmät löytyvät Facebookista alla mainituilla nimillä:

• Kotiesikoulu – Suomen Kotikouluyhdistys ry SuKo
  • Kotikoulu – Suomen Kotikouluyhdistys ry SuKo
SuKon Discord-palvelin

Yhdistyksellä on Discord-palvelin etupäässä tapaamisten järjestämiseksi ja vapaata keskustelua varten, jossa toimii mm nämä kanavat: alueelliset tapaamiset, yleinen keskustelu, kotikoulukirppis, kotikoululuokkaABC. Mukaan pääsee yhdistyksen Facebook ryhmän  kautta tai kyselemällä sähköpostitse. Myös yhdistyksen järjestämät etätapaamiset toimivat Discord-palvelimella.